N-VA Oosterzele

Oosterzele en Melle dagen elkaar uit in ‘stappenclash’

Op 6 september 2014

De ludieke wedstrijd gebeurt in het kader van de 10.000 Stappen-competitie die de Vlaming een gezondere en actievere levensstijl wil aanmeten. Vier weken lang zullen tientallen personeelsleden hun stappen middels een stappenteller registreren. De gemeente die op het einde van de rit de meeste stappen heeft gezet, krijgt een wisselbeker.

Zowel in Melle als in Oosterzele is het enthousiasme groot. ‘Er hebben zich al meer dan zestig mensen geregistreerd’, zegt Mels burgemeester Dirk De Maeseneer (CD&V). ‘Er worden ook tal van ludieke acties op poten gezet. Zo zullen alle personeelsleden die op de onderste verdieping van het gemeentehuis werken het sanitair boven gebruiken en vice versa. En heel wat mensen zullen bewust hun auto wat verder parkeren van hun werkplek.’

Ludieke acties

In Oosterzele zijn ze ook van plan enkele ludieke projecten te organiseren. ‘Bij ons geldt nu al het motto: ‘De rechte weg is niet langer dan de kortste weg’, aldus schepen Jan Martens (N-VA). ‘Als schepen van Duurzaamheid juich ik deze actie toe. Wat meer bewegen en je lichaam verzorgen is het ultieme duurzaamheidsproject.’

Stappenclash tussen Melle en Oosterzele