Toekomstvisie voor Oosterzele

Op 13 juli 2012

De wereld wordt er niet eenvoudiger op: de regels en wetten van de Europese Unie, de gevolgen van de mondialisering, de financiële crisis, de hoogste belastingen ter wereld, ...

We weten ‘wanneer’ het vertrouwen in ons financieel sys­teem kantelde in wantrouwen, maar niet wanneer het omgekeerde zal gebeuren. De manier waarop een klein aantal mensen met de hen toevertrouwde fortuinen omsprong, tart de verbeelding. Controle bleek er niet te zijn. De manier waarop de verantwoordelijken er mee wegkomen en de belasting­betalers (wij allen) laten opdraaien voor de kosten, zorgt terecht voor onvrede. En zo gaat het in veel zaken. “Ons kent ons” is het Vlaamse spreekwoord waarmee men zoiets duidt.

Net als in een huwelijk biedt tweeledigheid de mogelijkheid tot reflectie, tot discussie, tot evenwichtige besluitvorming. Het CD&V/N-VA-kartel op Vlaams niveau is er niet meer maar in Oosterzele kiezen de afdelingen van CD&V en de N-VA er daarom bewust voor om terug met een gemeenschappelijke lijst naar de kiezer te stappen.

Beide afdelingen ervaren in Oosterzele im­mers reeds langer een grote eenduidigheid rond een inhoudelijk project voor een toekomstgericht beleid in Oos­ter­ze­le. Er zijn uiteraard een aantal eigen accenten die elk van beide partners graag ingevuld zien, maar het is net die confrontatie van verschillende ideeën en benaderingen die het project aan waarde doet winnen.

De N-VA staat voor een democratisch en transparant beleid met ruime inspraakmogelijkheden voor be­lang­heb­ben­den on­der een deskundig bestuur dat zich klantvriendelijk opstelt en tegelijk de wet­ge­ving correct wil toepassen. Of in ‘t kort: een betaalbaar rechten- en plichtenbeleid.
De N-VA heeft vier kandidaten op de CD&V/N-VA-lijst, van plaats 20 tot 23 en duwt daarmee in groep. Stuk voor stuk kandidaten waar u kan op rekenen.
Gaëtane en Jan hebben de nodige ervaring beleidservaring. Je­roen heeft ervaring in het sociale werkveld en Hanna is overduidelijk onze stem voor de komende generaties. Door een stevige inbreng in het gemeentelijk bestuur kunnen wij onze klemtonen plaatsen. Daar kan u voor zorgen, kiezer van Ooster­zele. Stem op 14 oktober op de vier N-VA-kandidaten!