Oosterzelenaren ontvangen reflecterend huisnummer

Op 26 oktober 2021

Zichtbare huisnummers zijn een noodzakelijk hulpmiddel voor onder andere hulpdiensten en politie. Daarom voorziet de gemeente Oosterzele op voorstel van N-VA Oosterzele reflecterende huisnummers voor alle woningen in onze gemeente. Komende dagen worden deze reflecterende huisnummers bedeeld.

Net als in andere gemeenten stellen we echter ook in Oosterzele vast dat huisnummers nog al te vaak slecht zichtbaar zijn of zelfs ontbreken. Daardoor loopt de zoektocht naar het juiste huisnummer voor politie of andere hulpdiensten vaak moeilijker dan gepland. Vooral ’s avonds en ’s nachts is het voor hulpdiensten en politie niet evident het juiste huisnummer te vinden. Tijd voor een uitgebreide zoektocht hebben zij echter niet.

Om die problematiek tegen te gaan voorziet de gemeente reflecterende huisnummers voor alle adressen in Oosterzele. Naar alle adressen zal de gemeente een brief versturen met de nodige uitleg. De reflecterende huisnummers zullen bedeeld worden via fietskoerierdienst Snel&Wel. Deze organisatie wordt gesteund vanuit Steunpunt Welzijn vzw, een sociale onderneming die sterk inzet op maatschappelijke participatie van kansengroepen.

“Als spoedverpleegkundige weet ik vanuit de praktijk hoe moeilijk en frustrerend het is om te zoeken naar het juiste huis”, zegt onze secretaris Dieter Lumen. “Zeker wanneer het donker is of het is slecht weer, kunnen reflecterende huisnummers het verschil maken.”